Fouten en klachten en hoe gaan we ermee om?

In dit webinar bespreekt Karolien een aantal veel voorkomende fouten die freelance vertalers maken en geeft zij tips over hoe u die kunt vermijden en - als er toch iets mis gaat - hoe u om kunt gaan met klachten van klanten.

Dit webinar is onderdeel van de webinarserie 'Ondernemerschap voor vertalers'.

Als freelancer zijn we snel geneigd onszelf niet voldoende op waarde te schatten en lopen we nog wel eens in onnodige valkuilen. En als er iets mis gaat en we krijgen een klacht van een klant, komt dat hard aan; en u staat er dan ook vaak alleen voor!

In dit webinar bespreekt Karolien een aantal veel voorkomende fouten die freelance vertalers maken en geeft zij tips over hoe u die kunt vermijden en - als er toch iets mis gaat -  hoe u om kunt gaan met klachten van klanten.

Ze legt een aantal - grotere en kleinere - knelpunten onder de loep, zoals:
 
* ken u grenzen en bewaak ze
* algemene vertaalfouten
* communicatie
* tijdmanagement
* klantmanagement

Karolien geeft tips over hoe u kunt reageren op klachten, hoe u klachten kunt voorkomen en hoe u ervoor kunt zorgen dat gemaakte fouten zich niet nog een keer voordoen.
Verder geeft ze aandacht aan het belang van een netwerk en samenwerkingsverbanden met collega's, zodat u sterker in uw schoenen staat, u uw klanten nog beter kunt bedienen en u een aantal situaties kunt ondervangen, natuurlijk in de hoop dat eventuele toch gemaakte fouten en klachten daarover minder hard aankomen!

Aan het einde van het webinar kent u een aantal praktische tips over het vermijden van en omgaan met fouten en klachten.

Dit webinar is onderdeel van de webinarserie 'Ondernemerschap voor vertalers'.

 

Karolien van Eck is freelance beëdigd vertaalster Portugees, woonachtig in Portugal. Zij heeft aan de Universiteit van Utrecht de studie Portugese Taal en Cultuur en het masterprogramma Vertalen gevolgd en is sinds 1992 beëdigd voor de talencombinatie Nederlands/Portugees. Karolien hecht veel belang aan permanente educatie van professionele vertalers en tolken en neemt regelmatig deel aan trainingen en opleidingen op het gebied van (juridische) vertaling. Meer informatie (waaronder blogposts over taal en vertalen) kunt u vinden op haar site: www.karolienvaneck.com

Aan deze activiteit zijn de volgende punten en kenmerken toegewezen

 
Accreditatie
 
Competenties
Zakelijke competentie
Contacturen
1,00
Voorbereiding
 
Totaal
1,00

Meer informatie over bijscholingspunten vindt u hier.

Webinar
Het webinar wordt gehouden op 3 november 2020 van 12:00-13:00 uur (time converter).

Inloggen
Uiterlijk 24 uur voor de start van het webinar ontvangt u een unieke link waarmee u kunt registreren en inloggen op het webinarplatform en het webinar kunt bijwonen. Webinars zijn interactieve presentaties (live), die ondersteund worden door een PowerPoint-presentatie op uw scherm.
Tijdens een livewebinar kunt u schriftelijk vragen stellen aan de spreker.

Opname
U ontvangt de opname van het webinar uiterlijk 24 uur nadat het livewebinar heeft plaatsgevonden. U kunt de opname gedurende 7 dagen afspelen via Mijn KTV. Tijdens de opnames kunt u géén vragen stellen aan de spreker.

Verplichte evaluatie
Voor de verstrekking van een KTV-certificaat is het vereist dat u

1) elk livewebinar volledig volgt of binnen 7 dagen de opname volledig bekijkt; én
2) het evaluatieformulier invult. Het evaluatieformulier bevindt zich in Mijn KTV > Cursussen.

Wat heb ik nodig om een webinar(opname) te bekijken?
Om een webinar of opname te kunnen beluisteren/bekijken, heeft u slechts een laptop/computer/tablet met een goede internetverbinding en geluid(sboxen) of een headset nodig. 


LET OP: de kortingsactie van 30 euro bij drie inschrijvingen, geldt niet voor webinars.

klachten en fouten
Datum: 3 nov. 2020
  • PE 1
  • 12:00
  • 35,- (excl. BTW)
  • Online