Schrijven voor social media

Of u nu alleen teksten vertaalt of ze ook zelf schrijft: schrijven voor social media vereist specifieke competenties. Die leert u in deze twee webinars. Een deel theoretische achtergrond en een deel praktische uitvoering. Zo komt u beter beslagen ten ijs als het om social media gaat.

Tijdens deze webinars behandelen we de juiste uitgangspunten voor het schrijven voor social media.

Iedereen kent inmiddels de verschillende soorten social media. Maar hoe zorgt u er nu voor dat uw bedrijf of klant op de juiste manier via social media communiceert met de juiste doelgroep? Daarvoor krijgt u handige tips en praktijkvoorbeelden. Want de geschreven tekst moet natuurlijk wel aansluiten bij de behoefte en belevingswereld van de doelgroep. Tijdens dit webinar behandelen we de juiste uitgangspunten voor het schrijven van teksten voor social media. En dat gaat veel verder dan alleen wat schrijftechnieken. Het hele traject komt aan bod, van het nadenken over de doelgroep en wat zij zouden willen tot de uitwerking per medium. Om de geleerde tips in de praktijk te brengen, krijgt u aan het einde van het eerste webinar een huiswerkopdracht. De gemaakte opdrachten bespreken we tijdens het tweede webinar geanonimiseerd, zodat alle deelnemers kunnen leren van elkaar. Ook krijgt u volop de gelegenheid om vragen te stellen, die gedurende beide webinars beantwoord worden. Op deze manier wordt het een interactieve training die u verder helpt in uw dagelijkse praktijk.

Het eerste webinar is als volgt opgebouwd:

- De oorsprong van social media
- Hoe sociaal zijn organisaties eigenlijk?
- Wat zijn de redenen om social media in te zetten?
- De doelgroep in kaart brengen
- Psychologie: wat werkt online?
- De opbouw van een social mediabericht per medium
- Verschillende benaderingen
- De 70/20/10-regel toepassen
- Uitleg praktijkopdracht
- Praktijkopdracht
- Bespreken en vragen

Het tweede webinar bestaat uit het vervolg en de toepassing van bovenstaande en het geanonimiseerd bespreken van de gemaakte opdrachten, zodat alle deelnemers kunnen leren van elkaar.

Om de geleerde tips in de praktijk te brengen, krijgt u aan het einde van het eerste webinar een huiswerkopdracht.

De gemaakte opdrachten bespreken we tijdens het tweede webinar geanonimiseerd, zodat alle deelnemers kunnen leren van elkaar.

David Brinks is sinds 2001 actief als freelance (SEO-)copywriter onder de naam Hardcopy. Afgelopen jaar werkte David voor o.a. FBTO, GAMMA, Univé, Heuver Bandengroothandel, Hans Anders, Robeco, Philips, Wavin, BVA Auctions, VolkerWessels en Ikwilvanmijnautoaf.nl. Al meer dan 10 jaar geeft David trainingen op het gebied van copywriting. Hierbij gaat hij altijd uit van het totaaloverzicht. Door uit te zoomen en ook aandacht te besteden aan doelgroepdenken, algemene schrijftips en psychologie, wordt het altijd een complete training op maat. David wil het liefst concrete antwoorden geven op vragen die cursisten hebben.

Aan deze activiteit zijn de volgende punten en kenmerken toegewezen

 
Accreditatie
 
Competenties
Linguïstische en tekstuele competentie, Vertaalcompetentie, Zakelijke competentie
Contacturen
4,00
Voorbereiding
 
Schrijfopdracht
0,50
Totaal
4,50

Meer informatie over bijscholingspunten vindt u hier.

Webinar
De twee webinars worden gehouden op 20 en 27 mei 2020 van 20:00 tot 22:00 uur (time converter).
Uiterlijk 24 uur voor de start van het webinar ontvangt u een unieke link waarmee u kunt registreren en inloggen op het webinarplatform en het webinar kunt bijwonen. Webinars zijn interactieve presentaties (live), die ondersteund worden door een PowerPoint op uw scherm.
Tijdens het livewebinar kunt u (schriftelijk) vragen stellen aan de spreker.

Opname
U ontvangt uiterlijk 24 uur na het livewebinar de opname en kunt deze gedurende 7 dagen afspelen.
U behoudt uw recht op pe-punten mits u de hele opname bekijkt en het evaluatieformulier invult. 
Tijdens de opnames kunt u géén vragen stellen aan de spreker.

Evaluatie
Voor de verstrekking van een certificaat cq. toekenning van pe-punten is het vereist dat u
1) het livewebinar volledig volgt of achteraf de opname volledig bekijkt; én
2) het evaluatieformulier invult.

Het evaluatieformulier bevindt zich in Mijn KTV > Cursussen > Webinar > Evaluatie invullen.


Wat heb ik nodig om een webinar(opname) te bekijken?
Om een webinar of opname te kunnen beluisteren/bekijken, heeft u slechts een laptop/computer/tablet met een goede internetverbinding en geluid(sboxen) of een headset nodig. 

LET OP: de kortingsactie van 30 euro bij drie inschrijvingen, geldt niet voor webinars.

Schrijven voor social media
Datum: 20 mei 2020
  • PE 4.5
  • 20:00
  • 132,50 (excl. BTW)
  • Online