Office voor tolken en vertalers

Tijdens deze tweedaagse training ga je veel tips and tricks van Word, Outlook en Excel horen, naast het aanleren van de basisfuncties natuurlijk! Deze training is uitermate geschikt voor jou, als je op meerdere vragen hieronder 'ja' antwoordt:

- ik haal niet het maximale uit Outlook/Word/Excel;
- ik kan maar drie of vier functionaliteiten per programma toepassen;
- ik zou zoveel meer uit Office willen halen; 
- ik snap niet waarom bepaalde functies bij mij niet goed werken.

Tijdens deze twee studiedagen ga je intensief aan de slag met de meest praktische en essentiële programma-onderdelen binnen Office: Word, Outlook en Excel. 

Lesschema

Dag 1:

Ochtend:
Professioneel opmaken in Word

In deze workshop leer je de basisbeginselen van Word: hoe maak je een document/vertaling op? Met behulp van voorbeeldbestanden ga je zelf aan de slag; zo raak je vertrouwd met de basisprincipes van Word.

Onderwerpen die zeker aan de orde komen zijn:

  • Kolommen en tabellen
  • Letter- en pagina-opmaak
  • Tekst controleren en afdrukken
  • Zoeken/Vervangen
  • Wijzigingen bijhouden
  • Woorden tellen
  • Documenten vergelijken

Middag:
Werken met Outlook

In deze workshop leer je de basisbeginselen van Outlook: hoe gebruik je Outlook efficiënt en creëer je meer overzicht en controle.

Onderwerpen die zeker aan de orde komen zijn:

  • Standaardberichten genereren
  • Opgeruimde mailbox met categorieën 
  • Snelle stappen
  • Regels aanmaken
  • (Meerdere) automatische handtekeningen instellen
  • Afwezigheidsberichten instellen

Deze training is ook los te boeken via deze link

Dag 2:

Werken met Excel

In deze workshop leer je de basisbeginselen van Excel: hoe zet je zelf een nieuw bestand op en hoe gebruik je dit vervolgens zo efficiënt mogelijk? Met behulp van voorbeeldbestanden ga je zelf aan de slag; zo raak je vertrouwd met de basisprincipes die je vervolgens in een eigen bestand gaat toepassen.

Onderwerpen die zeker aan de orde komen zijn:

  • Werken met werkbladen;
  • Toevoegen en weghalen van kolommen en rijen;
  • Gegevensinvoer;
  • Het opmaken van teksten, getallen en cellen;
  • Formules (voor bijvoorbeeld btw berekenen); en waarom bijvoorbeeld SOM soms een verkeerd antwoord geeft;
  • Tabellen; en
  • Gegevens sorteren en filteren.

En specifiek voor vertalers en tolken: 

  • Factuur maken via Excel (incl. reiskostenberekening en btw) en als pdf opslaan;
  • Terminologielijsten aanmaken met tabbladen en alfabetische volgorde; en
  • Tabellen opmaken (ook handig voor de vertaling van cijferlijsten en loonstroken met kolommen/rijen/cellen).

Deze training is ook los te boeken via deze link

Leerdoelen

  • (Beter) leren werken en opmaken in Word.
  • Outlook begrijpen en efficiënt gebruiken.
  • Basisbeginselen van Excel.

Relevantie

Zonder computerkennis kom je als professional niet ver; en hoe meer je weet, hoe sneller je werkt en offertes, vertalingen en facturen aflevert. 

Voertaal

Nederlands

Instapniveau

VEREISTEN
De workshop wordt gegeven met Office 365 (lokale apps). Je dient deze apps al op jouw laptop te hebben geïnstalleerd en ermee bekend te zijn.

Deelname is mogelijk met de volgende versies:
- 2013, 2016 of Office 365 voor Windows;
- Office 365 voor de Mac.

Heb je van tevoren al specifieke vragen over Excel, Word of Outlook of over een bestaand bestand? Upload dan een Word-document met jouw vraag in jouw KTV-account (Cursussen > de betreffende cursus). De vragen worden dan geïntegreerd in de workshop.

Ingrid Tan is sinds 2008 al actief als docent ICT. Ze werkt zowel op de Mac als op de Windows machine en begrijpt daarom als geen ander de verschillen. Techniek moet het volgens haar gewoon doen. Ze gelooft niet in een knoppencursus maar probeert een en ander altijd zo praktisch mogelijk in te steken. Waarom zou je iets leren als je het toch nooit gaat gebruiken?

Sandra Maçorano Florindo (1976) studeerde aan de Vertaalacademie van Maastricht (opleiding tolk/vertaler Frans en Portugees). Daarna werkte ze een jaar als projectmanager bij een vertaalbureau in Den Haag en vervolgens zo´n tien jaar als vertaalster en trainster Portugees. Tijdens haar loopbaan als vertaalster studeerde ze Engels aan de ITV Hogeschool in Utrecht. Ze heeft met name veel vertaald voor het Toerisme van Portugal en ook veel ervaring opgedaan in het vertalen van juridische teksten.

In 2010 startte zij een maatschap met Marijke Roelofsen: KTV – Kennisnet voor Taal en Vakopleidingen, waarvoor zij de trainingen memoQ en Word verzorgt. Het werk binnen KTV is erg divers en uitdagend, en wat het leukste is, is dat het zich afspeelt in de tolk- en vertaalwereld. In mei 2012 en mei 2014 heeft Sandra bij Kilgray in Boedapest de twee certificaten (beginners en gevorderden) voor memoQ-trainer behaald.

Haar ruime ervaring met trainingen geven en gebruiken van Word en Outlook vormen een goede basis voor het geven van deze training. Het streven is om de werkwijze binnen Word op een zo duidelijk mogelijke manier uit te leggen, zodat je na afloop tevreden en enthousiast aan de slag gaat.

Aan deze activiteit zijn de volgende punten en kenmerken toegewezen

 
Accreditatie
 
Competenties
Technische competentie
Contacturen
12,00
Voorbereiding
 
Totaal
12,00

Meer informatie over bijscholingspunten vind je hier.

Officetraining: Word en Outlook 19 sep. 2024 09:30u. - 17:00u.
Officetraining: Excel 20 sep. 2024 09:30u. - 17:00u.

LOCATIE

KTV-hoofdkantoor
Meinsstraat 2
3862 AE  Nijkerk

Routebeschrijving

VEREISTEN

De workshop wordt gegeven met Office 365. Deelname is mogelijk met de volgende versies:
- 2013, 2016 of Office 365 voor Windows;
- Office 365 voor de Mac.

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Maximaal 10 deelnemers.
  • Catering bij de prijs inbegrepen.
  • Ontvangst en registratie vanaf 09:00 uur. Programma's starten om 9:30 uur en eindigen omstreeks 17:00 uur.
  • Deelnemers dienen een eigen laptop mee te nemen waarop Microsoft Office (versie 2013, 2016 of Office 365 voor Windows of Office 365 voor de Mac).
  • Voorkennis: enige kennis van Office
Startdatum: 19 sep. 2024
  • PE 12
  • van 09:30 tot 17:00
  • 445,- (excl. BTW)
  • Nijkerk